۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

این گوشه تا اون گوشه


هر چی فکر کردم داستانی در مورد پاییز یادم نیومد. اما از وقتی آلبوم این گوشه تا اون گوشه رو شنیدم با آهنگ پاییزش شدیدا حال کردم و اون زمانی که هنوز پخش ماشین رو ندزدیده بودند، همیشه تو ماشین گوش می‌دادمش.

پاییز، پاییز
زیبا و دل‌انگیز
رنگارنگه چه خوش‌رنگه
پر از صدای قشنگه
گوش کن، صداش چه قشنگه
گوش کن، صداش چه قشنگه
قار قار کلاغا
تو کوچه‌ها و باغا
قار قار قار، قار قار قار
تترق و تترق
صدای رعد و برق
از هر طرف که بگذری
خش خش برگ
این با چه بازیگوشه
چه شاده چه چموشه
برگا رو با خود می‌بره
از کوچه به پس‌کوچه
کیش کیش کیش
آروم آروم میاد بارون
صداش میاد توی ناودون
صدای پای بارون
پیچیده توی ناودون
چیک چیک چیک، چیک چیک چیک
خورشید نمی‌مونه پنهون
از پشت ابر میاد بیرون
خورشید نمی‌مونه پنهون
از پشت ابر میاد بیرون
رنگین‌کمون تو آسمون
چه خوشگل و چه مهربون
بارون و آفتاب تا می‌شه
این گوشه تا اون گوشه
رنگین کمون تو آسمون
این گوشه تا اون گوشه
پاییز، پاییز
زیبا و دل‌انگیز
.
نکته‌ی قشنگی که در مورد این آهنگ وجود داره اینه که صداهای پاییز رو دونه دونه می‌گه، ضمن اینکه آهنگش حزنی داره که به خزان خیلی میاد. و از اون قشنگ‌تر اینکه اسم این آلبوم "این گوشه تا اون گوشه" ست که آهنگاش تو گوشه‌های مختلف موسیقی ایرانیه، و تو این شعر این گوشه تا اون گوشه رو برای رنگین کمون هم به کار برده که از این گوشه آسمون تا اون گوشه‌ش پخش می‌شه و من خیلی حال کردم با این قسمتش هم.
به نظرم کار بسیار بزرگی تو موسیقی کودکانه، البته نمی‌دونم بچه‌ها چقدر باهاش ارتباط برقرار می‌کنن، اما جزو آلبوم‌های محبوب منه، امشب که شب یلدا بود (هست!) آهنگ شب یلداش رو گوش کردم. چهارشنبه سوری‌ها و عیدها آهنگای چارشنبه سوری و عیدش رو گوش می‌کنم، کلا دوسش دارم
لینک آهنگ پاییز
و لینک کل آلبوم
(لطفا اگه تو ایران هستید آلبوم رو بخرید در ضمن)

۱ نظر:

Unknown گفت...

سلام...از اینکه قصد داشتید توی مسابقه وبلاگی معرفی کتاب شرکت کنید بسیار سپاسگزارم. انشالله در مسابقه های بعدی اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم تا شما بتونید سر وقت شرکت کنید. زمستونتون پر از گرما و کتاب
موفق باشید.